Vánoční cukroví + vánočka + řízky a salát

10.07.2014 14:44
VÁNOČNÍ HODY BEZ LEPKU - recepty
================================
 
Linecké cukroví 1.                  (zdroj z časopisu s vánočními lepkovými recepty)
==================
270g Jizerka přirozeně bezlepková  (v originále 250g hladké mouky lepkové)
100g cukr moučka
150g másla (požila jsem Heru)
2 žloutky (dala jsem 1 vejce celé a 1 žloutek)
2 lžíce mléka
 
Zpracujeme v těsto a necháme odpočinout v chladu,vychlazené vyválíme mezi 
dvěma mikrotenovými foliemi  a vykrajujeme tvary,pečeme na 175°C do řůžova.
 
Poznámka:Těsto je při zpracování mírně lepivé,mezi foliemi jsem již nepodsypávala 
moukou a na plech jsem kladla pomocí nože.I zdánlivě řidší těsto se při pečení "zcelí"
a pečené tvary se nelámou.
 
 
 
Linecké cukroví 2. ( kytičky pokapané čokoládou)
==================
135g Shar MIX C Patisserie      ( v originále 250g hladké mouky lepkové)
145g Doves Farm rýžová-žlutý obal (k zakoupení v Kauflandu)
100g cukru moučka
150g másla (použila jsem Heru)
2 žloutky (dala jsem 1 vejce a 1 žloutek)
2 lžíce mléka
 
 
Zpracujeme v těsto a necháme odpočinout v chladu,vychlazené vyválíme mezi 
dvěma mikrotenovými foliemi  a vykrajujeme tvary,pečeme na 175°C do řůžova.
 
Poznámka:Těsto z těchto muk bylo více lepivé než z Jizerky a tak jsem musela ještě přidávat 
mouku,(gramáž v rozpisu je již po přidání mouky),
ale jen po 10 g,aby těsto nebylo tuhé.Při válení mezi mikr. foliemi jsem těsto podsypávala 
moukou,bylo dost "řídké",ale po upečení opět tvary držely a nelámaly se!
 
 
 
Pracny    (zdroj časopis Albert)
======
350g přirozeně bzl Jizerky
50g Holandského kakaa
260g másla + 2 lžíce mléka (dala jsem Heru)
250g moučkového cukru
120g vlašských ořechů,mletých
na špičku nože skořice
špetka tlučeného hřebíčku
 
Ze všech ingrediencí zpracujeme těsto a necháme odpočinout v chladu,pak vtlačujeme do vymazaných
formiček a pečeme při 180°C asi 12-15 minut.
Poznámka:formičky jsem při prvním použití raději i vysypala moukou,při opakovaném použití už ne.
 
 
 
Perníčky     (zdroj - podle receptu paní Dáši,která měla ukázku tohoto cukroví na vánočním setkání minulý rok)
========
650g přirozeně bzl Jizerky
240g cukru moučka
4 vejce (dala jsem pět)
100g medu
50g Omegy (dala jsem Heru)
2 kávové lžičky perníkového koření
1-2 lžičky jedlé sody
2-3 lžičky kakaa
 
Na potření rozšlehané vejce.
 
 
Ze všech ingrediencí zpracujem těsto a necháme alespoň den odležet.Vyválíme plát asi 3-4
mm silný a vykrajujeme libovolné tvary,potřeme vejcem a pečeme 
cca na 160-170°C.
Poznámka:s těstem se výborně pracuje,válela jsem mezi folií
 
 
Ořechy     (zdroj - stránky ivako.cz)
======
120g přirozeně bzl Jizerky
90g Hery
70g cukru moučka
50g mletých vlašských ořechů
1 polévková lžíce kakaa
 
 
Ze všech ingredincí zpracujeme těsto a necháme v chladu odpočinout,malé kousky těsta vtlačujeme do vymazaných
formiček (opět jsem poprvé raději i vysypala mouku,pak už ne).Pečeme na cca160-170°C.
 
Náplň:
100g moučkového cukru
1/2 másla
50g vlašských ořechů mletých
rum dle chuti
 
Vyšleháme cukr s máslem,přidáme ořechy a rum,znovu prošleháme.
Slepujeme ořechy.
 
 
 
Ořechovo-kávové trubičky    (zdroj - stránky ivako.cz)
========================
320g přirozeně bzl Jizerky
160g moučkového cukru
160g másla (dal jsem Heru)
100g mletých ořechů vlašských (jdou i lískové)
1 menší vejce
2 polévkové lžíce kakaa
 
Ze všech ingrediencí zpracujme těsto,necháme odpočinout a mezi folií vyválíme tenčí plát.
Rádýlkem krájíme proužky těsta široké podle velikosti trubiček,které máme.Trubičky pomažeme tukem 
a těsto začneme namotávat,rádýlkem odkrojíme po naměření,aby těsto na sebe navazovalo,konce přitiskneme k sobě.
Pečeme na cca 160-170°C asi 8.10 minut,necháme zchladnout a poté trubičky ztahujeme.Po vychladnutí namáčíme oba 
konce v čokoládové polevě,je dobré před tím nechat trubičky vychladit v lednici.
Plníme libovolným krémem,trubičky jsou původně psané jako pařížské.
Plnila jsem kávovým krémem.
 
Kávový krém:
1 máslo
130g cukru moučka prosátého
silná čarná káva podle chuti (dala jsem cca 1dcl)
 
Ušleháme máslo s cukrema postupně zašleháváme kávu.
Trubičky plníme cukrářským sáčkem s trezírovací špičkou.
 
 
 
Bezé rohlíčky    (zdroj časopis blesk)
=============
5 bílků
380g moučkového cukru
20g mletých vlašských ořechů (zdálo se mi to velmi málo a proto jsem přidávala 
                   až mi podíl ořechů v bílkové hmotě připadal přiměřený)
4 g strouhanky    (také jsem přidala od oka více)
 
Na Krém:
250ml mléka
1 vanilkový pudinky dr.Oetkera
1 máslo
130g moučkového cukru
2 lžíce rumu
2 lžíce kakaa
 
Postup rohlíčky:
Bílky s cukrem vyšleháme ve vodní lázni do husté pěny,přidáme ořechy a strouhanku a zamícháme.
naplníme cukrářský sáček s hladkou širší špičkou a stříkáme rohlíčky na pečící papír.Sušíme asi 
3/4 hodiny na 130°C.Necháme vychladnout a nastříkáme na ně ozdobnou špičkou krém.
Namáčíme v řidší čokoládové polevě,před máčením je dobré nechat rohlíčky s krémem vychladit!!!!!
 
Postup přípravy krému:
V troše mléka rozmícháme pudink a uvaříme ho do husta ve zbylém zahřátém mléce.
Necháme za občasného promíchání plně vychladnout.Vyšleháme cukr,máslo,rum a kakao
a všleháme vychladlý pudink-všechny ingredience musí mít pokojouvou teplotu!!!
 
 
 
Žloutkové rohlíčky   (zdroj - stránky ivako.cz)
==================
4 vařené žloutky natvrdo
150g ,oučkového cukru
200g přirozeně bzl Jizerky
200g Mix C Patisserie
1 hera
na slepení marmeláda a poleva na ozdobení
 
Ingredience vypracujeme v těsto a necháme odpočinout v chladu,Strojkem děláme
rohlíčky a pečeme na cca 170°C.Slepujeme marmeládou a konce máčíme v čokoládové polevě.
 
Kokosové rohlíčky   (zdroj - recept podle paní Dáši)
=================
180g másla (použila jsem Heru)
250-300g přirozeně bzl jizerky (dala jsem asi 260g)
80-100g kokosu (dala jsem 100g),podle receptu lze použít i mandle a nebo ořechy
100g cukru moučka
 
Zpracujeme vše v těsto a necháme odležet 2 hodiny až 1 den,tvoříme rohlíčky-nešly mi
ručně válet a proto jsem vykrajovala měsíčky ze silnějšího plátu!Vyválele jsem mezi foliemi.
 
 
Vanilkové rohlíčky    (zdroj ivako.cz)
==================
100g přor.bzl Jizerky
50g Mix C Patisserie
1 ploévková lžíce solamylu
30g moučkového cukru
50g mletých vlašských ořachů (možno i mandle a nebo lískové)
100g másla (dala jsem Heru)
1 žloutek
citronová kůra
 
cukr moučka a vanilkový cukr na obalení
 
Vypracujeme těsto a necháme odležet,vyvalujeme malé tlusté rohlíčky a pečeme na cca
160-170°C.Mírně vychladlé obalujeme ve směsi cukrů.
POZOR!!!!!Rohlíčky jsou velmi lámavé,opatně s nimi manipulujeme!!!!
 
 
 
Řízky a tři druhy trojobalu
===========================
Toto je pokrm,který nění nijk složitý,ale na dietě nemá celaik tolik času a nebo chuti,aby vše zkoušel
a proto jsme pro vás připravily tři druhy trojobalu.
Třeba vám zachutná jeden z nich a ještě jste neměli šanci ho sami vyzkoušet :-)
 
kuřecí prsní řízky
mouky na trojobal:
 
Mantler
rýžová mouka 
Jizerka
 
strouhanka:
 
Extrudo obyčejná
Extrudo papriková
mleté corn flakes
mleté kukuřičné křehké plátky
 
 
Bramborový salát     (množství podle osob)
=================
brambory
majonéza
vejce
petržel
celer
mrkev
hrášek
hořčici
worčestr
cukr
pepř,sůl
 
Brambory uvaříme ve slupce den předem,vychladlé oloupeme a protlačíme přes mřížku,
zeleninu uvaříme do poloměkka ve sladkokyselé osoléné vodě a pokrájíme ji na kostičky.
Vejce natvrdo oloupeme a protlačíme také přes mřížku (dáme je stranou a vmícháme až naposledy).
Brambory,zeleninu a majonézu promícháme,osolíme,opepříme,přidáme dle chuti cukr,worčestr,hořčici.
Znovu promícháme a přidáme vejce a hrášek.
 
 
 
Vánočka     (zdroj hrníčková kuchařka)
=======
3 hrnky bzl mouky (Mix B a rýžová mouka)
5 lžic cukru krupice
1/3 másla
3/4 kostky droždí
asi 3/4 hrnku mléka
1 žloute (dávám celé vejce)
sůl špetka
1 vanilkový cukr
l lžička nastrouhané citronové kůry
špetka strouhaného muškátového oříšku
1/2 hvězdičky tlučeného badyánu
tři lžíce rozinek namočených a okapaných
2 lžíce oloupaných mandlí
 
Vypracujeme těsto.Pokud se nám zdá řídké,opatrně přidáme trochu mouky,pokud tuhé,tak přilijeme mléko.
Těsto v bzl podobě je třeba mít spíše řidší,lepivější,bzl mouka pojme více tekutin a po upečení je těsto 
sušší.Vánočku proto doporučuji péci ve formě,aby řidší těsto drželo tvar.